Wednesday, August 18, 2010

The Song Remained

Cerita tipu dan bosan di kala merehatkan otak untuk menghadapai test malam ni.

Masa tengah rehat-rehat kat kedai, mak aku suh urut kaki dia. then tgh urut-urut tu die cakap kat adik aku. " cuba tengok ni beza btoi! anak sapa la nii" mak aku tunjuk tangan aku yang hitam ngn betis dia yang putih gila. owh aku memang dilahirkan gelap sket. tapi slalu maen panas tu yang sampai itam. then aku tanye mak aku. "mak, kalo wan itam padan tak dengan orang yang putih. putih. putihhhh gila ah. haa." "padan ja" cepat ja mak aku cakap. "ye lah tu mak.macam tak padan ja"aku cakap balik "ok ja.mak putih abah hang gelap apa" mak jawab balik.diam aku sambung urut balik.

Malam tu aku baru dapat jawapan. owh. jawapan yang patutnya aku tau awal-awal. bukan bila aku da bertekad. tapi. salah aku la jugak tak dapatkan jawapan btol-btol dari awal. puff. habis semua.

Esoknye pagi-pagi, aku mintak mak aku botakkan kepala aku. aku da bernazar. mak aku ok je. pelik aku. before ni dah due kali aku mintak die botakkan die tak nak. aku pun on je lah botak pakai no.1. time mak aku gune mesin tuh atas kepala aku tuh die tanye "eh ni botak macam mana nak yang putih. nanti orang laen takut plak. haa" "tak mo lah mak" sayu gile hari tu. tapi da botak semangat sket. rasa macam baru start. hati pun da tenang. Alhamdulillah.

But these songs remained. in the memory. severally play. it bring me some spirit. given by her on 4/4/2010 10:28:30 PM. thanks :)




p/s: thanks for reply my sms :)



No comments:

Related Posts with Thumbnails