Friday, August 27, 2010

Backpacking to Southern Thailand: Part 2

 

 

 

Previous Related Post:

Backpacking to Southern Thailand: Part 1

 
Part 2: Bermalam di Hatyai

Setelah hampir 10 jam perjalanan dari KL-Central. perkara pertama yang kita perlu buat adalah rehat!
so, aku perlu cari satu tempat penginapan yang murah dan dekat dengan stesen kereta api.
sebelum aku start google. aku buka juga currency converter yang online. memandangkan nilai mata wang pun sentiasa update. aku prefer sini: http://www.xe.com/

Setelah google dan tengok google earth. banyak gila hotel sekitar Hatyai.sekarang aku perlu cari hotel yang dekat dan murah.Antara Hotel/tempat penginapan yang murah:
1) Asian Hotel (RM175++)
2) Hatyai Rama Hotel (RM90++)
3) King's Hotel (RM50++)
Semua harga dibandingkan dengan bilik 2 katil. kecantikan dan keselesaan bilik tidak termasuk perkiraan saya.

kenapa King's Hotel?
1) terletak hanya 2 blok bangunan selepas stesen keretapi.
2) penginapan yang murah

okeh. mari kira..
RM50/4orang = RM12.50
(assume tinggal 4 orang satu bilik 2 katil)
murah sangat RM12.50 kan.

 **************************
Target di Hatyai:
1) massage! bukan sex massage ye. haha
2) dapat harga sewa bilik yang murah

***************************
Jumlah perbelanjaan sekarang: 
1) Tiket tren kereta api (KL Central-Hatyai-KL Central) = RM102
2) Bermalam di Hatyai (King's Hotel) = RM12.50
Total = RM114.50

Tidak termasuk:
1) makan minum dalam tren
2) makan minum di Hatyai

**************************
Tentatif:
Day 1
8.45PM: Bertolak dari KL Central


Day 2
10.20AM: Tiba di Stesen Keretapi Hatyai
12.00PM: Check in to King's Hotel

Day X
2.50PM: Bertolak dari Stesen Keretapi Hatyai

Day X+1
7.36AM: Tiba di KL Central

p/s: aku tak berangan. aku mencipta imaginasi. :)

No comments:

Related Posts with Thumbnails