Wednesday, August 4, 2010

Facebook Tips #1: How to avoid 1000++ email notifications from Facebook

Holla!
Sekarang ni kalo tengok member-member punye email. wahh banyaknye email ko. dekat 5000++ tuh. ko buat bisnes ape? Jual ape? masuk MLM mane? bisnes 'hari-hari log in Facebook dapat RM300' ke? hahaha.
Padahal tak de pun. hari-hari log in facebook post status 'saya nak gi berak, sape nak ikut'. itu je pun. then komen lebih 50. kata ko ni teruk lah. jom nk g jugak lah. macam-macam lah. upload gambar orang laen komen lagi. kene tag lagi. ade member post kat wall ko lagi. then orang laen komen lagi.pe lagi ea? haaaa. kalo birthday ko kan. orang mana-mana ntah ko add dulu, tibe-tibe je wish hepi besday kat ko kan. ko pun layan la. paling kurang tq. kat FB wall ko paling happening bile birthday ko kan? hahaha. cut the crap.

Ni aku nak share sket cara kita tak nak terima email-email sampah macam ni.ade ke yang ske dapat email ni beribu-ribu? baguslah ko ni. nak belagak e-mail ko banyak eh. walaupun aku rase tutorial ni da cam basi. tapi aritu baru aku tengok ada member sorang ni tak peduli pun bende ni. malas katanya (or sebenar tak tau).tak tau meh aku nak ajar. haha

okeh.
1st Step: Click Account>Account Settings
2nd Step: Click Notifications> UNCLICK Checkboxes mana yang korang TAK NAK


3rd Step: Scroll sampai bawah. Click Save Changes. Done! 

3 Step je pun. kecoh ar luu.


p/s: I think more woman than man think this tutorial is helpful. :D

1 comment:

hamzah ian said...

ptt la byk noti kat email gua.. wah2..

Related Posts with Thumbnails