Tuesday, September 21, 2010

Serangan Malware yang membosankan.

ya. serangan malware ini memang membosankan. abis sume web-web yang best mahupun yang tak best da tak boleh view. 

ak ada baca gak tips-tips kejadah mengelak serangan ini dari kene web/ blog sendiri. buang script ads dari innity lah. apa-apa lah. 

tapi tadi aku baru perasan. even blog tu takde script dari innity pun akan terkena mende ni yang menyebabkan anda tak boleh view jugak. 

ada blogger-blogger yang sudah cuba untuk meyakinkan pembaca-pembaca blog mereka bahawa blog mereka selamat untuk dilayari. tetapi mereka tak berjaya meyakinkan aku. haha. bukan apa. aku just tak nak amik risiko melayari web-web itu hanya kerana sebuah tulisan yang aku boleh baca kemudian hari :). 

so. mana lagi datang malware ni?

mari aku tunjuk prntscrn ni.
dari web ni aku nak tengok trip pegi gunung tok nenek dan yong yap. teringin jugak nak rase :)

even blog tu ada element dari web yang memang mengandungi host malware pun akan terkena jugak.

jadi apa perlu anda buat? mungkin anda perlu simpan/buang link-link ke web/blog yang mengandungi malware ini. 

kalo aku kena jugak. maknanya. cadangan usaha aku ni tak boleh pakai jugak :)

sekian dari aku yang tak pandai komputer.

p/s: it should be you. yes. you. come on man.

No comments:

Related Posts with Thumbnails