Saturday, April 3, 2010

Blogger dan Rokok.


Selalunye orang akan cerita pasal rokok dan lelaki. rokok dan perokok. kalo blogger dan rokok plak camne?

Bagi pendapat aku. blogger tak ramai kot yang hisap rokok. kalo blogger tu kaya, dia tak kisah pun and ada kemungkinan dia isap rokok. sebab duit dah berlebih-lebih kan. yang ni biasanya student la. yang tak menghargai pun duit untuk belajar. yang guna duit JPA untuk beli rokok. ah. kesiannya.

Tapi kalo blogger tu manusia yang betul-betul menghargai apa itu nilai duit. tahu susahnya untuk mencari duit. aku pasti dia bukan perokok. membazir gila dapat earning dari ads then abiskan beli rokok. kalo itu tujuan nye. bukankah kita pun mambantu dia untuk membeli rokok jgk?. kalo gitu, aku tak nak jejak pun kat blog dia!.

Seumur hidup aku pn belom pernah belanje member rokok. dan memang aku tak nak pun. sayangnya sape-sape yang tak leh tinggal merokok. tolonglah berhenti. bosan kan dengar 1001 masalah kesihatan yang bpunca dari rokok. sayangilah wang anda.  kesihatan anda. ahli keluarga anda! tapi jawapan bosan gak yang diberi oleh perokok. ajal maut di tangan tuhan. ok. bagusnye.

tahun 2004 mak aku kehilangan abg dia. pakcik aku. pada umur 50 tahun. mak and pakcik aku ni 2 beradik je. memang terasa la mak aku selepas dah takde sape-sape lg. mak aku crite. pakcik aku isap rokok sejak umur die 14thn lg. then beberapa tahun trus jadi perokok tegar. apa yang aku nak highlight kat sini. pakcik aku meninggal dunia sebab rokok. rokok telah memakan diri nya. rokok telah memusnahkan jantungnya. aku sendiri telah melihat arwah pakcik aku.

kepada kawan-kawan yang masih hisap rokok. cubalah untuk berhenti. jangan menyesal di kemudian hari. :)


Sources:
FB CEPP

4 comments:

hanna said...

ko x smoking ke juwei??

nway ramai jgak sedara aku meninggal sbb rokok.hmmm

x ske org yg merokok!

juwei said...

nope.. :)

RastaMat said...

thumbsUP!!!

juwei said...

thanks then. :)

Related Posts with Thumbnails