Monday, November 29, 2010

sampai bile kene pakai cermin mata?

aku rase kelalar baca cite cik Syamila: Weyh! Saya dah tak rabun!! best ape da tak rabun. aku tunjuk kat korang betapa peritnye kene jaga spec. aku cuba start dari bangun tido sampai tido balik

1) bangun tido kne cari spec. kadang-kadang tak jumpe. bukan sebab hilang. tapi tak nampak nak cari camne! tensen gak kadang-kadang sampai panggil member tolong cari. aku penah buat post pasal spec tak jumpe pas bgn tido: Cinta itu keperluan?

2) gi mandi. ade certain orang nak gi toilet die tak bawak. tapi aku bawak. sebab da biasa kot. then nak letak kat mana da masalah. kalo ada tempat sangkut tuala kat pintu bole jugak sangkut. kalo takde. kene la letak kat atas wall. problem bile da letak kat ctu. bile aku nak amik. da la rabun. sekali kalo tersalah. jatuh la spec tu ke lantai. arghhh sumbing daa. da jadi 2 kali min kot.

3) gi kelas study. ha. tak mungkin aku blaja dalam kelas kalo takde spec. kalo subjek hubungan etnik tak pe la. ni kalo ada subjek yang memang lecturer gune slide kat depan. memang aku lebih baik tak yah gi kelas.

4) nak baca buku. kalo takde spec. aku perlukan jarak lebih kurang 20cm dari permukaan buku untuk melihat dengan jelas. bayangkan kalo nak tengok skrin pc camne. da cam orang tak betul da. teruknye rabun aku nih.

5) da petang. mari bermain. masa sekolah dulu. aku maen bola dan ragbi. maen bola ok je sebab boleh pakai spec. yang tak bestnye. bile member sepak bola kne muke ke kepale. terpelanting spec tu. skali tengok. orang terrrpijak! argh, tensen. bengkok-bengkok. kalo tak pecah cermin kire nasib baik da. masa sekolah ni memang slalu jadi. kalo men ragbi plak. memang tak pakai spec. aku perlukan usaha laen untuk tidak menjadikan rabun sebagai alasan. kaler baju sudah tentu untuk membezakan. ingat posisi member. lagi training nak amik bola tinggi. berkesan la jugak. yang menyusahkan orang bile aku tak tau apa berlaku kat tempat jauh-jauh. aku tanye member. weh apa hal tu? bla bla bla. weh asal tu?. bla bla. weh apa apahal? bla. apsal tu? senyap la weh! nyusahkan aku je. hamik ko!

6) okeh jom jalan-jalan tak pakai spec. memang aku rasa cam budak baik. apa pun tak nampak. ko pakai sexi ke. nampak ehem ehem ke. memang tak nampak. aku fokus kat jalan je. kang ada plak yang masuk lobang. senang cite. memang tak leh nak usha awek lah kalo tak pakai spec nih =.=" bek tak yah gi jalan kalo tak de spec :|

7) aha. nak g berenang? berenang lah. air jernih ke. clean and clear water ke. keruh je. sama je! bukan nampak sangat pun. aduh. sedihnye. cuma tengok dekat-dekat sket baru la boleh menghayati ciptaan alam nih

8) aku rase aku cam cacat kalo tak pakai spec. ngn muke da belekuk kat tepi-tepi idung dengan bekas spec. langsung tak hensem kalo takde spec! hah. hensem ke kalo pakai. tak juge. hoho. bekas pakai selama lebih 10 tahun memang terbaikla.

9) ohoi. driving tanpa spec. apa mungkin! tak pernah aku buat. ada sekali tu agak kritikal bile frame spec patah. struggle pakai getah wat camne ntah bagi jugak melekat untuk drive semata. huh.

10) last.bile nak tido ni jadi masalah. masa aku baru-baru pakai spec. asyik lupe je tanggal. akibatnya bangun pagi spec da bengkok. kene marah ngn parents. adoyai. bile da besar ni. before tido aku set mind. ok. aku letak spec sini. pagi-pagi bangun mesti ada sini k. wahaha. esok pagi bangun da takde. sebab kne tepis time tido jatuh ke mana da.

aku rasa banyak lagi yang tak tulis kalo takde spec nih. memang da satu keperluan bagi aku. korang macam mane? :)

p/s: yeah power da tak naek!

7 comments:

Unknown said...

senang jage spek ni....kaedah saye la kn kn kn.....kalau rosak, patah, beli baru..
pandainye saye~

juwei said...

wahhh pandainyee! :P

deaday said...

kontek lem la baru remaja..hahaha

juwei said...

bahaya pakai contact lens. :)

Anonymous said...

juwei,anda sangat tabah :)

ijatty said...

contact lense la bro. :P

juwei said...

@ayuy: hahaha. mekasih mekasih

@ijatty: kale biru oktak? hohoho

Related Posts with Thumbnails