Thursday, January 6, 2011

Chong Wei sudah tidak lagi berbisa

Oleh Juwei

2011/01/06

JELAS tanpa kehadiran jurulatih Misbun Sidek di sisi, jaguh badminton negara, Lee Chong Wei tampak hilang tumpuan apabila tidak melepasi ujian pertama Kejohanan Final Siri Super Masters dengan secara mudah ditewaskan pemain Vietnam, Nguyen Tien Minh dalam perlawanan pertama Kumpulan A yang membuka tirainya di Taiwan, semalam.

Pemain nombor satu dunia yang diletakkan sebagai pilihan pertama tidak berjaya mengekalkan rekod bersih pertemuan dengan menewaskan Nguyen yang kali terakhir ditundukkan di Terbuka Hong Kong November lalu, apabila twas dengan  mudah 12-21, 17-21 dalam perlawanan 34 minit.
Chong Wei, 28, dijangka akan menghadapi masalah dalam saingan kedua hari ini apabila dijadualkan bertemu pemain Denmark, Jan O Jorgensen.
Sama seperti  nasib beregu negara, Tan Boon Heong-Koo Kean Keat apabila gandingan utama negara itu tumpas di tangan pilihan pertama, Ko Sung Hyun-Yoo Yeon Seong dari Korea Selatan.

Pasangan negara yang diletakkan sebagai pilihan ke-3/4, tewas 21-15, 22-20 dalam masa 34 minit.

Pada perlawanan hari ini, pasangan negara yang kini berada di ranking kedua dunia, bertemu ranking kelapan dari China, Chai Biao dan Zhang Nan.



p/s: camni la brite kalo Chong Wei kalah. tertunggu-tunggu aku ape masalah sebenarnya ni. 

No comments:

Related Posts with Thumbnails