Friday, February 18, 2011

Danbo!

Holla!
Aku ada addict terbaru. buat Danbo! mengikut pengetahuan aku dari maklumat en google danbo ni da lama wujud. popular kat Malaysia sejak tahun 2007. aku je yang lembap baru nak minat. hoho. itu pun baru sehari dua perasan kewujudan danbo ni. mule-mule tengok gambar die rasa cam owh ni photoshop je. then google2 baru perasan kotak rupenye. dan boleh wat sendiri!

ape lagi. aku cari website yang ada printed version. cari 2 fail lama.pinjam pisau. pakai gunting pinjam yang da rosak. gam yang da lama tak guna. start buat. so, lebih kurang 6jam baru siap danbo pertama aku. yeah!

memperkenalkan. Danbo Albino (DA)!

Hai! :)



Actually takde niat pun nak buat die bagi albino. printer aku ha. da la boleh black and white je. then ink plak nak habis. nasib la jadi gni. tapi cun gak kale putih gini.

nak buat die agak rumit la. tapi untuk pertama kali je aku rase. 2nd time nanti ok da kot sbb da tau da cara nak wat and trick2 die.

lepas aku buat baru aku tau yang harga kotak ni RM138. and kalo saiz kecik sket RM87. so kalo korang nak originil nye dari Jepun. bolehlah membeli di forum Lowyat: [WTS]>>>amazon japan DANBO<<<, BIG AMAZON DANBO READY STOCK! tapi aku tengok cam da tak aktif je. rasanye ramai lagi orang jual. yang ni mahal sebab keras and ada LED kat mata die. wooooooooo. haha.

dan sekarang aku enjoy gambar-gambar danbo kat forum Lowyat. boleh tengok kat sini: ~DanBo / DanBoarD GalleRiA~, the cardboard-made robotPandai btol diorang amik gambar.

Next aku nak buat kawan Danbo Albino. tapi nak btol-btol rupe kotak. unik seh. aha. :D

Jumpe lagi!
Ni photo album aku kat Facebook: Danbo Albino

p/s: awak nak satu? ;)
Related Posts with Thumbnails