Tuesday, January 4, 2011

budak-budak universiti yang menyusahkan hidup orang laen

sekarang minggu pendaftaran wajib. means that ko kene settlekan segala pendaftaran subjek yang ko nak amik sem ni tanpa sebarang bayaran. minggu depan da kne bayar. dalam kes ni ada budak-budak yang tak sedar mereka menyusahkan orang lain dalam tempoh genting yang hanya seminggu ini.

1) orang yang nak amik subject tambahan.
budak-budak ni mempunyai IQ yang sangat tinggi sehingga menyusahkan orang lain. subjek yang perlu diambil pada sem akan datang mereka amik sem ini.
macam mana mereka menyusahkan orang lain? course yang tidak ditawarkan kepada mereka pada sem ini sebenarnya ditawarkan pada pelajar senior yang akan grade sekiranya tiada masalah pendaftaran course ini. jumlah pelajar yang ditawarkan untuk satu kelas yang contohnya 35 orang akan penuh secara tiba-tiba akibat daripada budak-budak yang sangat bijak ini.

2) orang yang da daftar course tapi nak drop sebenarnya
situasi akan lebih critical apabila budak-budak dari kes nombor 1 yang buat perkara nombor 2 ini. tiba-tiba baru mereka sedar yang IQ mereka rendah dan tidak seperti yang dinilai oleh Facebook. IQ mereka jelas sangat rendah apabila baru nak drop course ini a very last minute. hari jumaat jam 4.59pm. sangat bangang.
bagaimana budak-budak ini menyusahkan orang lain? pelajar-pelajar lain yang sepatutnya mengambil subjek ini akan mengangap owh kelas itu sudah penuh. kita tak dapat grad on time. abes la kita.

3) orang yang nak tukar seksyen tapi buat last minute.
budak ni lebih kurang macam budak num 2. bezanya. dia memang amik course ini tapi die suke-suke nak ikut kawan dia yang berada di seksyen lain atau sebab-sebab lain yang sengal. penukaran yang dibuat pada hari jumaat jam 4.59pm akan menyusahkan orang laen. How? pelajar-pelajar lain yang tidak dapat masuk pada mana-mana seksyen akan mengangap semua seksyen telah penuh. walhal at the end. budak-budak num 3 ini dengan kawan seramai 25 orang menukar seksyen. akhirnye kelas itu tinggal 10 orang sahaja.

terima kasih kerana menyusahkan orang lain.

p/s: after all. system pendaftaran juga perlu dipersalahkan. nape tak begitu efficient? sigh~


4 comments:

deaday said...

otaiiiiii....senior aku terer..facepalm suckers!
sape la yg IQ tinggi sangat tu..

juwei said...

yang IQ tinggi tu budak2 junior yang nak amik subject lbey2. maap! hoho

deaday said...

subjek apa?oh boleh eh?aku xtau pn

juwei said...

fac ak bole. tu yg menyusahkan org len tu.

Related Posts with Thumbnails