Saturday, December 25, 2010

Mega Tower

Lan baru 1st time gi kuliah subuh pagi tadi kat masjid. tapi die bagus. die nak sembang gak isi die dapat tadi ngn member die walaupun die hanya dengar 15 minit terakhir. jam-jam awal baru penceramah bagi pendahuluan die da tido.

Lan: Kazim. tadi aku dengar kuliah subuh.

Kazim: so?

Lan: nak bicara sket ngan ko. cam ada mende yang bole bincang.

Kazim: ape die? ko nak suh aku gi kuliah subuh gak ke esok?

Lan: itu ye gak. hehe. camni. aku tengok kat facebook ko orang kuat yang sokong Mega Tower tu. aku dengar ceramah tadi. tanda-tanda kecil kiamat macam skang la. manusia bangga dengan bangunan tinggi-tinggi. tak yah la ko sokong. kan da tau merugikan kite sebagai rakyat.

Kazim: ah ko ni. tak paham-paham la betape pentingnye menara tu. ekonomi babe. ekonomi. bangga tu dah tentu la. ko tak leh pikir ke. kalo da tuhan tetapkan tarikh kiamat. ko tak bina bangunan tinggi tu pun kiamat jugak. ade ke tuhan cakap kalo kite tak bina bangunan tinggi hari kiamat extent? ade?

Lan: ....

Kazim: esok gi kuliah subuh lagi. bagi kat aku isi best-best sket. kalo tak ko yang aku ceramah.

p/s: kiamat sudah dekat.

No comments:

Related Posts with Thumbnails